Le Toko

Van sommige klanten krijgen wij spontaan honger! Le Toko, de beste Indonesische take-away uit Numansdorp, is daar één van. De ondernemer achter Le Toko kwam bij ons langs met de vraag of wij een sprekende webshop konden realiseren waarop klanten direct eten konden bestellen. En dat is precies wat wij gedaan hebben.

Het gemis van een goede Indonesische toko in de Hoeksche Waard bracht ondernemer Andrea op het idee om dit zelf te starten. En zo opende Le Toko in april 2019 haar deuren in Numansdorp. Met liefde staan alle Le Toko collega’s elke dag klaar om klanten met een glimlach en een goed gevulde tas eten thuis te laten genieten van de Indonesische keuken.

Klant

Le Toko

Diensten

Een eigen webshop waar klanten gemakkelijk en snel eten kunnen bestellen, zowel thuisbezorgen als afhalen mogelijk op een gewenst moment.

Bekijk de website icoon pijl rechts wit

Geen tussenpartij zorgt voor meer marge voor de horeca ondernemer

Horeca zoals restaurants, eetgelegenheden en toko’s bieden vaak een bestel- en bezorgservice. Meestal worden hiervoor tussenpartijen ingezet, zoals Thuisbezorgd. Per bestelling betaal je hier als ondernemer een commissie over.

Op lange termijn kan het voor een horeca ondernemer daarom interessant zijn om – naast of geheel ter vervanging van zo’n tussenpartij – een eigen webshop te realiseren waarbij klanten direct hun eten kunnen bestellen. Zo houdt de ondernemer meer marge over, voegt het waarde toe aan het bedrijf en creëer je nog meer inzicht in het gedrag van de klanten en de bestellingen.

Webshop responsive horeca

Luisteren naar de klant

Le Toko was klaar om deze stap naar een eigen webshop te maken. QuickOnline mocht deze opdracht uitvoeren. Hoe wij dit hebben aangepakt? Allereerst hebben we meerdere sessies gedaan met de klant om de wensen en eisen goed te inventariseren. Denk hierbij aan de functionaliteiten van de webshop, het design, maar ook eventuele toekomstplannen.

Webshop op maat laten maken

Al snel kwam er naar voren dat er verschillende variabelen in de webshop verwerkt moesten worden. Denk aan het zelf kunnen samenstellen van een menu, de optie om de hoeveelheid van een gerecht te selecteren en het kunnen kiezen van een bezorgtijd en een bezorggebied.

Le Toko online eten bestellen

Aantrekkelijk en modern webdesign

Het design past helemaal bij het bedrijf. Het is fris, uitnodigend en overzichtelijk. Als bezoeker is het duidelijk waar en hoe er besteld kan worden. De bezoeker wordt meegenomen in het bestelproces waardoor men gemakkelijk en snel eten kan bestellen. Hierbij is natuurlijk ook rekening gehouden met het feit dat de bezoeker vaak eten bestelt via een mobiele telefoon.

Daarnaast sluit het ontwerp compleet aan bij de herkenbare huisstijl van Le Toko, welke ook is doorgevoerd in de fysieke winkel(s). QuickOnline heeft het webdesign van begin tot einde gerealiseerd.

Webdesign webshop Le Toko

Gebouwd met het oog op groei

Op verzoek van de klant is de webshop zo gebouwd dat het in geval van groei makkelijk uit kan breiden. Dus wanneer Le Toko bijvoorbeeld meerdere locaties gaat openen of wanneer er franchise locaties ontstaan, dan kan de webshop daar in mee groeien.

Naast de vele webshop functionaliteit zijn er ook nog andere functionaliteiten op de website te vinden. Denk aan de mogelijkheid om catering aanvragen te ontvangen via de website, maar ook aan het plaatsen van vacatures.

  • check Webshop is live sinds maart 2022

  • check Na 6 maanden meer orders via de webshop dan Thuisbezorgd

  • check Gemiddeld 1.100 bezoekers per maand

  • check Substantiële omzetstijging

  • check Producten samenstellen

  • check Periodieke innovatie- en marketingsessies

Training voor het beheren van een webshop

Voor het beheren van de webshop heeft QuickOnline een uitgebreide training verzorgt voor het team van Le Toko. Tijdens deze training wordt het team uitgelegd hoe zij moeten omgaan met bestellingen, het beheren van de producten en content.

Via een uitgebreide training hebben wij het team van Le Toko meegenomen en is er natuurlijk ruimte om vragen en feedback te behandelen. Ten slotte delen wij altijd een opname van de training als naslagwerk.

Training website vullen

Wat doet QuickOnline om Le Toko te helpen groeien?

Het doel is natuurlijk dat steeds meer mensen direct via de website eten bestellen bij Le Toko. De webshop is inmiddels in de lucht, maar onze samenwerking gaat door. Zo blijven we Le Toko helpen om resultaten te behalen. Zo onderhouden en optimaliseren wij de webshop. En natuurlijk denken wij zoals bij al onze klanten pro-actief mee: zijn er innovaties, trends of ontwikkelingen die voor Le Toko interessant zijn? Dan trekken wij zeker aan de bel.

Andrea over deze samenwerking

"Tijdens mijn zoektocht naar een websitebouwer/ designer bij QuickOnline terecht gekomen. De website van Le Toko heeft een mega transformatie gehad qua design en daarnaast is er ook een bestelplatform gebouwd, zodat de klanten van Le Toko gemakkelijk en snel eten kunnen bestellen. Er is altijd open en duidelijk gecommuniceerd en de website en het bestelplatform zijn heel gebruiksvriendelijk! Voor een nieuwe website raad ik het team van QuickOnline dus zeker aan, want het eindresultaat is prachtig en werkt fijn!"

Andrea - Eigenaresse van Le Toko

#1 In webshops uit de Hoeksche Waard

Ik wil graag advies of een keer sparren met jullie over mijn ideeën.

Jij wilt online groeien? Laat ons je helpen!