Zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine advertenties (SEA) zijn de perfecte online marketing tools om jouw bedrijf te helpen met groeien. Ze zorgen ervoor dat jouw website hoger in de zoekresultaten van Google komt, waardoor je meer relevante bezoekers krijgt.
Stel: je hebt een mooie en professionele website, maar de resultaten blijven uit. Hoe is dit mogelijk? Weet de doelgroep jouw website wel te vinden? Ben je wel zichtbaar in zoekmachines op de juiste zoekwoorden? Door je website te optimaliseren voor zoekmachines zorgen wij voor een hogere positie in Google en dus meer relevante bezoekers en meer leads. SEO en SEA zorgen voor nog betere (online) resultaten.
Het is vanzelfsprekend dat jij een hoge positie wilt in de zoekresultaten van zoekmachines. Het voordeel van een toppositie is dat jij beter zichtbaar bent voor potentiële klanten. Maar je website krijgt niet zomaar een hoge positie in de zoekresultaten van zoekmachines. Om dit te bereiken moet je website geoptimaliseerd worden en blijven voor zoekmachines. De website wordt op diverse fronten zoals content, techniek en ook externe factoren (bijvoorbeeld linkbuilding) beoordeeld. Om je website hoger in Google te krijgen, zul je dagelijks bezig moeten zijn met het optimaliseren van je website. Een zoekwoorden-onderzoek uitvoeren, landingspagina’s opzetten, bloggen en ga zo maar door. Een dagtaak dus, tenminste als je dit goed wilt doen.
Wij hebben de specialisten in huis die precies weten wat zij moeten doen om jouw website hoger in Google te krijgen. Samen ontdekken wij wat jij wilt bereiken, wie jouw doelgroep is en wie jouw online concurrenten zijn. Aan de hand van deze gegevens en het beschikbare budget, bepalen wij samen welke SEO en SEA strategie we gaan inzetten en zetten dit om in een duidelijk zoekmachineplan op maat.
Wil je meer kwalitatieve bezoekers op je website zonder dat je betaalt per klik? Dan is het noodzakelijk dat je website organisch (gratis) beter zichtbaar is, doordat jouw website hoger in Google wordt getoond. De SEO specialisten van QuickOnline kunnen ervoor zorgen dat je website beter organisch gaat scoren in zoekmachines.
Onze specialisten bepalen samen met jou welke SEO strategie ingezet gaat worden en adviseren jou hier natuurlijk ook in. Wil jij lokaal beter zichtbaar worden? Landelijk? Of misschien zelfs wel internationaal? Aan de hand van jouw doelstellingen en de doelgroep, bepalen we welke SEO strategie het beste bij jou past.
Met onze bewezen aanpak zorgen wij ervoor dat jouw website beter vindbaar wordt. Het gevolg hiervan is meer relevante bezoekers en meer leads. Ook als jij denkt geen kans te hebben door grote concurrenten, zien wij altijd mogelijkheden. Wij stemmen onze SEO strategie altijd af op de huidige markt en blijven dit ook telkens vernieuwen. Durf jij samen met ons de (online) strijd aan te gaan tegen jouw concurrenten?
Technische SEO
Lokale SEO en SEA
Internationale SEO en SEA
Linkbuilding
SEO teksten laten schrijven
Zoekwoorden-onderzoek
Online marketingplan
SEO en SEA rapportages / monitoring
Interessant dat zoekmachine optimalisatie, maar eigenlijk wil je ook direct resultaat zien. Dan kun je naast SEO er ook voor kiezen om SEA (Search Engine Advertising) in te zetten als marketing tool.
SEO richt zich op het verbeteren van de positie van jouw website in de organische (onbetaalde) zoekresultaten van zoekmachines. Dit is een investering voor de langere termijn en levert vaak niet direct resultaat op. Het voordeel hiervan is wel dat de resultaten langer zichtbaar zijn en je niet per klik betaalt. Zoekmachine adverteren (SEA) richt zich op de betaalde zoekresultaten in zoekmachines. Je betaalt voor een advertentie en hierdoor wordt jouw website getoond in de betaalde zoekresultaten. Het voordeel hiervan is dat je direct resultaat ziet van de SEA-werkzaamheden. Bij SEA komt je website hoger in Google zolang je hiervoor blijft betalen.
Met SEA kun je heel gericht verschillende doelgroepen benaderen met relevante zoekwoorden. Onze specialisten analyseren alle resultaten en sturen bij wanneer dat nodig is. Zoekmachine advertenties hebben als bijkomend voordeel dat er snel veel data verzameld kan worden. Op die manier wordt inzichtelijk wat wel werkt en wat minder goed aanslaat. Deze inzichten kunnen op hun beurt weer gebruikt worden bij SEO. Zowel SEO als SEA zijn onmisbaar in een goede online marketingstrategie.
SEO en SEA zelf uitvoeren of uitbesteden? Je denkt vast: ‘Zoekmachine optimalisatie en een beetje adverteren, dat kan ik zelf ook.” En dat is ook zeker zo. Met behulp van een aantal dure of ingewikkelde tools zul je een heel eind komen. Maar heb je hier wel zin in en tijd voor als ondernemer? Je zult je er eerst goed in moeten verdiepen en daarna zul je de ontwikkelingen op de voet moeten blijven volgen. Dat is een behoorlijk tijdrovende klus. Er zijn meer dan 200 verschillende factoren die bepalen hoe goed jouw website scoort in de zoekresultaten van zoekmachines. Factoren die bovendien regelmatig veranderen. Daarom zeggen wij altijd “schoenmaker blijf bij je leest”. Jij kunt je tijd veel beter besteden aan waar jij goed in bent. Maar uiteraard is het aan jou om te bepalen of je het zelf doet of liever uitbesteedt.