Bereik je doelgroep daar waar ze zich bevinden. De kracht van social media advertising zit in de mogelijkheid om heel gericht te adverteren. Social media kanalen (zoals Facebook en LinkedIn) hebben namelijk een schat aan informatie over jouw doelgroep. Zo bereik je eenvoudig precies die personen die je graag wil bereiken met je advertenties. Want met social media campagnes bereik je niet alleen je doelgroep, maar ook degenen die potentieel geïnteresseerd zijn.
Door de veelzijdigheid en hoeveelheid verschillende social media kanalen kan het lastig zijn om de juiste strategie te bepalen. Wij kijken samen met jou wat voor jouw bedrijf de beste social media strategie is, zodat jij jouw doelen gaat halen. Dat begint natuurlijk met het vaststellen van die doelen, zodat we de best mogelijke campagne kunnen gaan opzetten. Aan de hand daarvan gaan we voor je aan de slag.
Bestond jouw social media strategie tot nu toe vooral uit het ad hoc posten van dingen waar je op dat moment aan dacht? En waren jouw social media advertenties een betaalde versie van zo’n post? En vraag je je nu af of adverteren op de socials wel een goed idee is? Dan is het hoog tijd om na te gaan denken over een manier waarop je wel rendement kunt halen uit social media advertising. Het kan namelijk echt! Het is juist een zeer krachtige manier van adverteren, omdat je uitstekend kunt targetten. Denk maar eens aan leeftijd, locatie, interesses, beroep, functie en opleiding. De mogelijkheden zijn bijna oneindig.
Al die mogelijkheden zijn misschien ook overweldigend. Daar komt QuickOnline om de hoek kijken. Onze specialisten weten precies waar ze op moeten letten en hoe ze een advertentiecampagne het beste in kunnen richten om jouw doelen te halen. Wil je meer volgers krijgen? Wil je meer bezoekers op je website? Of wil je juist meer leads? Het kan allemaal en wij kunnen je er bij helpen.
Er is veel mogelijk met social media advertising, maar voor de beste resultaten blijven we voor jou aan de knoppen draaien en stellen we de advertentie bij wanneer dat nodig is. Op die manier ben je ervan verzekerd dat je maximaal resultaat haalt. Wat dat resultaat zal zijn? Dat hangt af van jouw doelen en je budget. Je kunt er zeker van zijn dat wij je altijd eerlijk advies geven over realistisch haalbare doelen met het budget dat jouw bedrijf beschikbaar heeft. Gouden bergen? Die beloven we niet (tenzij ze daadwerkelijk bereikbaar zijn). Voordat we goed en wel kunnen starten met de campagne, gaan we samen met jou het mediabudget bepalen.
Als het bedrag eenmaal duidelijk is, dan stellen we alles zo in dat er niet over dat bedrag heen gegaan wordt. De kosten voor social media ads zijn grofweg onder te verdelen in twee soorten: CPC (cost per click) en CPM (cost per mille). CPC zijn de kosten die je betaalt per persoon die op jouw advertentie klikt. Wanneer je (meer) verkeer naar je website of een specifieke pagina wilt genereren dan is dit de manier om het te doen. Bij CPM betaal je per 1.000 (mille) vertoningen. Deze manier van adverteren is er met name op gericht om een zo groot mogelijk bereik te creëren.
Social media platformen zijn zeer effectieve kanalen om jouw boodschap op internet te verspreiden. Ze helpen je niet alleen om je doelgroep en bestaande klanten te bereiken, maar trekken ook potentiële klanten en geïnteresseerden aan. Dat biedt volop kansen. QuickOnline werkt nauw met je samen om de kansen te ontdekken die het beste bij jouw organisatie passen.
Samen stellen we duidelijke doelstellingen vast en ondernemen actie om deze te bereiken. Als je ernaar streeft je Facebook-leads met 25% te verhogen, dan zullen we ons op dat doel concentreren. Als je je Instagram-zichtbaarheid onder bestaande klanten wilt vergroten, gaan we er helemaal voor! En als je je liever richt op een nieuw publiek via YouTube, dan leggen we de volle focus daar op.
Verkrijgen van relevant bereik
Hoger aantal volgers of grotere fanbase
Vergroten engagement en betrokkenheid
Betere naams- of merkbekendheid
Nieuwe leads, conversies of sales
Maarliefst 9,9 miljoen Nederlanders zitten op Facebook en ongeveer 7 miljoen maken er zelfs dagelijks gebruik van. Dat zijn grote aantallen en het maakt Facebook meteen erg interessant voor advertenties. Naast het enorme bereik biedt Facebook advertising nog een groot voordeel. Het heeft namelijk een schat aan informatie over de gebruikers en dat maakt het mogelijk om jouw doelgroep heel gericht te benaderen. Die vele mogelijkheden maken het tegelijkertijd ook weer lastiger om door alle bomen het bos te zien.
QuickOnline heeft de specialisten in huis, die hun weg weten te vinden en voor jou uitstekende resultaten weten te behalen. Zij zitten continu bovenop de laatste ontwikkelingen en kunnen daardoor gerichter, sneller en goedkoper adverteren op Facebook. Dat bespaart je tijd en geld. En dat kun je dan weer gebruiken om in je bedrijf te stoppen.
De afgelopen jaren heeft Instagram een flinke groei doorgemaakt. Bovendien is Instagram een erg populair social media platform bij personen van 18 tot 29 jaar. Als je doelgroep binnen deze leeftijdsgroep valt, kan adverteren op Instagram een goede beslissing zijn. Daarnaast is het een ideaal platform voor bedrijven met visueel aantrekkelijke inhoud.
Op basis van je doelgroep ontwikkelen we een campagne die bij jouw bedrijf past en aansluit op de wensen en de behoeften van die doelgroep. Daarbij schenken we ook veel aandacht aan wat jij met jouw bedrijf wilt uitdragen en trekken jouw huidige huisstijl door in alle advertenties. Zo ontstaat er herkenning.
YouTube wordt steeds populairder onder bijna alle doelgroepen en het aantal minuten dat mensen video’s op het platform bekijken stijgt ook nog steeds. Dat maakt het een uitstekend medium voor social media advertising. Andere voordelen zijn de relatieve lage kosten en doordat YouTube onderdeel is van Google hebben de advertenties indirect een positieve invloed op jouw websiteranking.
Adverteren op YouTube werkt ongeveer hetzelfde als adverteren via Google. Dat is natuurlijk niet zo gek als je bedenkt dat YouTube onderdeel is van Google. Hierdoor hebben YouTube-advertenties ook legio mogelijkheden en kan het behoorlijk onoverzichtelijk zijn voor beginnende adverteerders. Ook voor dit mediaplatform geldt dat het verstandig kan zijn om een specialist alle instellingen te laten doen.
Adverteren op LinkedIn biedt goede perspectieven voor zakelijke doelgroepen. Op dit moment is er nog weinig concurrentie, zodat de conversiepercentages relatief hoog zullen zijn. Hoewel de kosten aan de hoge kant zijn (met name ten opzichte van Facebook Ads), zijn LinkedIn advertenties een perfect middel om kwalitatieve leads te krijgen.
Bestaat jouw ideale doelgroep uit zakelijke klanten? Dan is een advertentie op LinkedIn waarschijnlijk de meest interessante optie. LinkedIn advertenties zijn namelijk anders dan advertenties op andere social media. Toch is het ook hier weer noodzakelijk om de statistieken en cijfers goed in de gaten te houden. Goede analyses en tijdig bijstellen zorgen ervoor dat LinkedIn Ads geen zonde van het geld zijn, maar daadwerkelijk geld opbrengen.
Zonder doel kun je niet scoren en dat is precies de reden waarom QuickOnline altijd vooraf samen met jou na zal gaan wat jouw doel is. We gaan niet voor aan de slag voordat dat helder is. Daarna kunnen we bepalen wat de beste strategie is om dat doel te halen. Als dat eenmaal bepaald is, dan zorgen wij voor bijpassende content. Daarbij moet je niet alleen denken aan tekst, maar ook aan beeldmateriaal en/of video’s. Dat alles zal precies passen bij jouw huisstijl en jouw doelgroep. Alles zal tenslotte worden afgestemd op de social media waarop wordt geadverteerd.
Door samen met jou de juiste strategie voor social media advertising te bepalen, kunnen we scoren! En natuurlijk kun je van ons de nodige analyses en fine-tuning verwachten. QuickOnline doet immer alles voor (online) resultaat.