Outlook voor Mac
Mac Mail is een populair en gratis mailclient voor Apple computers met Mac OS X. Hieronder leggen wij uit hoe je jouw e-mailaccount instelt om deze te kunnen gebruiken in Mac Mail.
Account toevoegen
- Ga via de menubalk naar ‘Mail’ en kies voor ‘Voorkeuren’.
- Ga naar het tabblad ‘Accounts’.
- Klik links onderaan op het plusteken (‘Account Toevoegen’).
- Selecteer dan ‘Andere Mail-account…’.
- Klik op ‘Mail-account’.
- Vul bij ‘Volledige naam:’ je naam en/of bedrijfsnaam in. (De ontvanger van jouw e-mailberichten ziet deze informatie als afzender.)
- Gebruik de verkregen mailgegevens van QuickOnline.
- Bij ‘E-mailadres:’ vul je jouw e-mailadres in.
- Vul bij ‘Wachtwoord:’ het bijbehorende e-mailwachtwoord in.
- Klik vervolgens op ‘Ga door’.
- Kies bij de beveiligingsmelding voor ‘Verbinden’.
E-mailadres instellen
- Kies bij ‘Type Account:’ voor ‘IMAP’.
- Gebruik de verkregen mailgegevens van QuickOnline.
- Vul bij de inkomende e-mail het volgende in:
– Server: de inkomende server (mail.jouwdomein.nl) - Vul bij de uitgaande e-mail het volgende in:
– Server: de uitgaande server (mail.jouwdomein.nl) - Klik op ‘Ga door’.
Overige instellingen
- Schakel naar wens ook de synchronisatie van notities in.
- Klik op ‘Bewaar’.
Je e-mailaccount is nu ingesteld voor gebruik in Mac Mail.