Reviews zijn goud waard! Beoordelingen spelen een steeds grotere rol in het besluitvormingsproces van (potentiële) klanten. Volgens onderzoek leest 90% van de consumenten online reviews voor een aankoopbeslissing. Dat is veel! Betrouwbare beoordelingen zijn dus van grote toegevoegde waarde voor elk bedrijf. Daar zijn wij bij QuickOnline van overtuigd en daarom zijn we partner geworden van Klantenvertellen.

QuickOnline is partner van Klantenvertellen

Wij zijn niet de enige die overtuigd zijn van de kracht van online reviews. Dat blijkt wel uit het grote aantal aanbieders van online reviewsystemen. Waarom hebben wij dan juist gekozen voor het platform van Klantenvertellen? Vanwege de uitstekende reviews? Dat heeft zeker meegewogen, daar zijn we dan ook weer heel eerlijk over. Ook meegespeeld heeft het feit, dat mensen het liefst reviews lezen op bekende platforms en Klantenvertellen, dat onderdeel is van Kiyoh, hoort daar zeker bij.

Wij zijn verder zeer te spreken over de integriteit waarmee Klantenvertellen werkt. Zij gaan erg ver om ervoor te zorgen dat er alleen echte beoordelingen worden geplaatst, zodat de reviews betrouwbaar zijn en goede informatie geven. Bovendien worden de reviews van Klantenvertellen automatisch vermeld in Google Mijn bedrijf en meegenomen in de Google indexering, waardoor je website beter scoort in de zoekmachines.

Klantenvertellen partner reviews

Waarom zijn reviews belangrijk?

Betrouwbaarheid
Reviews zijn belangrijk voor het beeld dat klanten hebben van je bedrijf. Potentiële klanten kunnen lezen wat anderen van jouw bedrijf vinden en het geeft ze een idee of ze te maken hebben met een betrouwbaar bedrijf. Reviews zijn een belangrijk instrument om vertrouwen te krijgen van de consument. Wist je trouwens dat je geen 5 uit 5 score hoeft te hebben? Niemand is immers perfect en een niet-perfecte score maakt je bedrijf juist menselijker.

Hoger in zoekmachines
Google hecht grote waarde aan reviews. Google ziet het als unieke content en gebruikt beoordelingen bij de indexering van pagina’s. Reviews zijn dus een waardevol middel om hoger in de zoekmachine te komen en op te vallen bij potentiële klanten.

Tevreden klanten zijn de beste ambassadeurs
Klanten die enthousiast zijn over je product of dienst zorgen voor nieuwe klanten. En uit onderzoek blijkt dat 50% van de consumenten hun aankoopbeslissing baseert op online klantbeoordelingen en niet op aanbevelingen van een deskundige.

Slechte ervaring ombuigen
Wanneer je een slechte review krijgt, dan is dat vervelend, maar het hoeft niet het einde van de wereld te betekenen. Sterker nog: een slechte review geeft je de kans om te reageren en in te haken op het probleem dat de klant ervaren heeft. Afhankelijk van de situatie kun je de hele ervaring wellicht ombuigen, zodat de klant een beter gevoel krijgt over jouw bedrijf.

Verbeteren producten/diensten
Reviews bieden een unieke mogelijkheid om te leren waar je bedrijf nog wat te verbeteren heeft. Minder positieve beoordelingen kunnen je inzicht geven in het functioneren van je klantenservice, je medewerkers of de kwaliteit van je producten. Zoals we al eerder aangaven, niemand is perfect en er is altijd ruimte voor verbetering.

Voorsprong op de concurrent
Naast het onderscheidend vermogen, kunnen reviews je ook een voorsprong geven op je concurrent. Bijvoorbeeld wanneer jouw bedrijf meer reviews heeft, dan is de kans groter dat mensen voor jou kiezen. Hoe meer reviews, hoe geloofwaardiger en betrouwbaarder de reviews worden aangemerkt.

Online mond-tot-mond reclame

Waar bedrijven het voorheen vooral moesten hebben van mond-tot-mond reclame, wordt nu steeds duidelijker dat online reviews die plaats (deels) hebben ingenomen. Wij zien ons partnerschap met Klantenvertellen als een waardevolle toevoeging aan onze dienstverlening. QuickOnline doet alles voor (online) resultaat en online klantreviews dragen daar zeker aan bij.

Ga jij ook voor resultaat en wil je online groeien? Online klantreviews kunnen een prima eerste stap zijn om te groeien. Interesse? Wij helpen je graag.

Jij wilt online groeien? Laat ons je helpen!