Fysiotherapie Strijen

"Daar zit beweging in" is het motto van Fysiotherapie Strijen en dat motto doen ze zelf op meerdere fronten eer aan. Het groeiende bedrijf was in eerste instantie toe aan een nieuw logo. Een logo dat beter paste bij de praktijk die volop in beweging is. QuickOnline ging aan de slag en al gauw bleek dat ook de huisstijl en website niet meer aansloten bij het bedrijf. De wens was een compleet nieuwe branding en een vernieuwde website.

Praktijk voor Fysiotherapie Strijen levert al jaren gespecialiseerde fysiotherapie aan mensen van alle leeftijden binnen de Hoeksche Waard. Binnen de praktijk kun je terecht voor gespecialiseerde fysiotherapie. Nauwkeurige diagnostiek en het kiezen van de juiste behandelmethode bepalen bij welke therapeut de patiënt het beste wordt geholpen. Fysiotherapie Strijen biedt een breed scala aan therapieën bij een groot aantal specialisten.

Klant

Fysiotherapie Strijen

Diensten

Voor Fysiotherapie Strijen is een complete nieuwe branding ontwikkeld. Zo zijn er een nieuw logo, huisstijl, een iconen set en een professionele website gerealiseerd.

Bekijk de website icoon pijl rechts wit

Een nieuw logo dat bijdraagt aan de herpositionering

Ondanks dat Fysiotherapie Strijen al jaren een succesvolle praktijk is, blijven ze doorontwikkelen en gaan ze met de tijd mee. Een nieuw logo werd het begin van een geheel vernieuwde huisstijl en branding.

Het nieuwe logo moest overeenkomen met de slogan “Daar zit beweging in” en daar begon de eerste uitdaging voor ons team. Want hoe krijg je beweging in een statische afbeelding? En om het nog een stapje lastiger te maken: hoe krijg je een uitstraling die meteen duidelijk maakt dat het gaat om een bedrijf in de gezondheidszorg? Samen met het team van Fysiotherapie Strijen is uiteindelijk gekozen voor een logo dat in beeld en kleur direct doet denken aan gezondheidszorg.

Logo ontwerp - Fysiotherapie Strijen

Een huisstijl die past bij een bedrijf in de gezondheidszorg

Hoewel het logo vooral in één keer duidelijk moest maken om wat voor bedrijf het gaat, was het pad dat we moesten volgen voor de complete huisstijl niet direct helemaal uitgestippeld. Gelukkig kwamen we er na meerdere sessies achter welke richting we op moesten. Van daaruit konden (onder andere) de secundaire kleuren en elementen van de huisstijl bepaald worden.

In het geval van de huisstijl weken we wèl bewust af van de standaard kleuren binnen de gezondheidszorg. Het bedrijf onderscheidt zich op diverse vlakken van traditionele praktijken en dat moest zeker tot uiting komen in de branding. Het werd een zorgvuldig geselecteerde samenstelling van frisse, vitale, vrolijke kleuren in combinatie met speelse elementen die perfect aansluiten bij het bedrijf.

Website laten maken gezondheidszorgen - Fysiotherapie Strijen

Een website die de waarden en missie van het bedrijf uitdraagt

Niet alleen de zorgvuldig uitgekozen kleuren zorgden ervoor dat de website de juiste uitstraling kreeg. Transparantie is een belangrijke waarde voor Fysiotherapie Strijen. De werkwijze van de praktijk wordt daarom duidelijk weergegeven en de aangeboden vormen van therapie worden helder omschreven.

Ook het beeldmateriaal op de website draagt bij aan die transparante, open uitstraling. Zo zijn er sfeervolle, échte beelden vanuit de praktijk gebruikt. Het beeldmateriaal is door een professioneel fotograaf gemaakt. Verder worden alle therapeuten digitaal voorgesteld met foto en introductietekst. Daarbij is ervoor gekozen om niet alleen de behandelaars in beeld te brengen, maar ook de medewerkers die hun werk wat meer achter de schermen uitvoeren. Bezoekers zien zo direct wie ze aan de telefoon kunnen krijgen of tegen het lijf kunnen lopen in de praktijk.

Fysiotherapie Strijen gezondheidszorg

Een gebruiksvriendelijke website

Één van de kernwaarden van het bedrijf is klantvriendelijkheid en niet alleen medewerkers en bedrijfsvoering dragen daar aan bij. Ook een gebruiksvriendelijke website is een belangrijk aspect om klanten zo goed mogelijk te helpen. Het kan voor patiënten moeilijk zijn om informatie te vinden over de verschillende behandelingen en diensten die voor hen beschikbaar zijn.

Op de nieuwe website kunnen bezoekers gemakkelijk en snel informatie vinden en direct een afspraak inplannen wanneer nodig. De overzichtelijke indeling in combinatie met makkelijk leesbare teksten, het gebruik van iconen en afbeeldingen dragen hieraan bij. De nieuwe website heeft ervoor gezorgd dat de patiënten vaker online een afspraak maken of contact opnemen. Daarnaast kan er via individuele therapeuten direct een afspraak gemaakt worden, afgestemd op het specialisme van de desbetreffende behandelaar.

Website laten maken voor de gezondheidszorg

Een website die duidelijke informatie verstrekt en tegelijk goed vindbaar is

De grote hoeveelheid aan complexe informatie werd in kleinere gedeeltes gehakt en zo omschreven dat het voor iedereen te begrijpen is. Dit draagt bij aan de laagdrempeligheid van de praktijk en de klantvriendelijkheid van de website. Daarnaast is een goede vindbaarheid van de website in de diverse zoekmachines meegenomen in het volledige ontwerp en de techniek erachter.

De sterke huisstijl die overal is doorgevoerd, zorgt er vervolgens voor dat de juiste mensen zich aangetrokken voelen tot de praktijk. Professionele en integere behandelaars met dezelfde waarden die bij kunnen dragen aan de efficiënte zorg die de fysiotherapiepraktijk biedt.

  • check Website is live sinds februari 2022

  • check Binnen half jaar ruim 21.000 bezoekers

  • check Hoge stijging in het aantal online afspraken

  • check Meest bekeken pagina is de teampagina

QuickOnline beweegt mee en blijft meedenken

Omdat Fysiotherapie Strijen volop aan het groeien is, is het een vereiste dat het hele digitale stuk ook continu mee kan groeien. Zo is voor deze maatwerk website bewust gekozen voor WordPress als Content Management System (CMS). Dit CMS is eenvoudig uit te breiden wanneer dat nodig is en is daarnaast ook makkelijk te onderhouden door medewerkers van de praktijk zelf. Nieuws toevoegen, medewerkers wijzigen, het is allemaal eenvoudig uit te voeren.

Net zoals de fysiotherapiepraktijk in beweging is, blijft ook QuickOnline actief meedenken. Wanneer wij kansen zien, zullen we dit uiteraard delen met Fysiotherapie Strijen. Dat doen we standaard voor al onze klanten, omdat wij geloven dat ons werk nooit echt af is. Er is altijd ruimte voor verbetering. Onze missie is niet voor niets: Alles voor resultaat!

#1 In online marketing uit de Hoeksche Waard

Deel ons jouw verhaal en wij vertellen jouw verhaal.

Jij wilt online groeien? Laat ons je helpen!