Bereik de top

Kosten jouw advertenties je tot nu toe alleen maar geld? Dat is niet alleen zonde van het geld, maar ook van de tijd en energie die je er in gestopt hebt. Dat kan anders! Met goed uitgevoerde campagnes is het mogelijk om met Google adverteren een positief rendement te behalen.

Google Ads is de advertentietool van Google waarmee je online advertenties kunt maken voor je bedrijf. Dat klinkt misschien eenvoudig, maar de praktijk wijst uit dat er talloze factoren zijn om rekening mee te houden. Je moet het systeem door en door kennen plus weten hoe en wanneer je het beste bij kunt sturen. De SEA specialisten van QuickOnline helpen je daar graag bij.

Meer resultaat door Google adverteren

Als ondernemer wil je vooruit en wanneer je bedrijf om wat voor reden dan ook niet vooruit komt, dan krijg je de kriebels. Wanneer je kiest voor online adverteren, ook wel SEA genoemd, dan kies je voor een snelle manier om resultaat te halen. Het is ideaal om bijvoorbeeld een nieuwe dienst of product te lanceren, om snel meer naamsbekendheid te genereren of simpelweg meer leads of klanten te krijgen. Het mooie aan online adverteren, is dat je het heel gericht kunt gebruiken.

Samen met jou bepalen we de meest relevante zoekwoorden. Dat zijn de woorden waarop (potentiële) klanten zoeken als ze op zoek gaan naar diensten of producten die vergelijkbaar zijn met die van jouw bedrijf. Bij online adverteren verschijnt jouw advertentie dan boven de organische (onbetaalde) zoekresultaten. Je kunt zo heel snel op een gerichte manier mensen bereiken die geïnteresseerd zijn in datgene dat jij te bieden hebt.

Google adverteren SEA

Haal het maximale uit je advertentiebudget

De kosten voor Google Ads heb je zelf in de hand. Adverteren op een specifiek zoekwoord werkt als een soort veiling. Als er veel vraag naar het woord van jouw keuze is, wordt het duurder om daar mee te adverteren. Google heeft namelijk geen onbeperkte ruimte om advertenties neer te zetten. Bovendien zijn er tegelijkertijd meerdere ondernemers zoals jij die vechten om een positie bovenaan.

Dan denk je misschien, dat het nogal in de papieren gaat lopen om Google adverteren uit te besteden. Toch is het juist kosteneffectief om SEA uit te besteden. Natuurlijk ben je voorzichtig met je advertentie-uitgave, want je kunt het bedrag maar één keer uitgeven en je wil daarmee zeker het door jou gewenste resultaat halen. Zo kan het heel verleidelijk zijn om hoog te bieden op de zoekwoorden van je keuze om maar bovenaan te komen. En om nog meer geld er in te stoppen wanneer het gewenste resultaat uitblijft. Op die manier zullen de kosten inderdaad de pan uit rijzen.

Zo maar advertentiegeld uitgeven? Dat is niet onze aanpak. Er is veel expertise voor nodig om een positieve ROI (return on investment) te halen. Expertise die QuickOnline in huis heeft en die we graag inzetten voor jouw bedrijf. Samen met jou bepalen we het budget en van daaruit gaan we aan de slag. Heeft het Google adverteren niet het gewenste resultaat? Dan analyseren we alles, zodat we waar nodig bij kunnen sturen. Dit doen we net zo lang, totdat we er voor jou maximaal resultaat uit kunnen halen.

En wat dacht je van social ads?

Het moge duidelijk zijn, wanneer het goed uitgevoerd wordt, geeft SEA snel resultaat. Google adverteren is niet de enige manier om effectief te adverteren online. Social media advertising is ook een snelle manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen. Bij Google adverteren bereik je de doelgroep die ergens naar op zoek is en bij social ads zul je ook mensen bereiken die niet direct op zoek zijn, maar mogelijk wel geïnteresseerd zijn. Social ads zijn bovendien een goede manier om je naamsbekendheid te vergroten. Afhankelijk van de mensen die je wil bereiken en het doel dat je voor ogen hebt, kun je kiezen voor Google ads, social ads of een combinatie daarvan.

SEA en social ads

Haal het maximale uit je advertentiebudget met Google adverteren.