Word gevonden

Even snel zoeken op Google is voor veel mensen dé manier om antwoord te krijgen op vragen. Sluit jouw product of dienst aan bij deze vraag, dan wil je bovenaan in de zoekresultaten verschijnen. Een hoge positie in Google betekent meer kans op potentiële klanten en dus een beter online resultaat.

Jij bent niet de enige ondernemer die hoog in de zoekresultaten van Google wil komen. Iedereen wil meer websitebezoekers. De concurrentie is dan ook groot en dat maakt zoekmachineoptimalisatie extra belangrijk. Een positie bovenaan Google? Dat is iets waar veel bedrijven van dromen. Met zoekmachineoptimalisatie (SEO) wordt die droom realiteit.

Meer verkeer of meer relevante bezoekers?

Hoe meer websitebezoekers, hoe beter. Dat klinkt logisch, maar is dat wel echt zo? Natuurlijk wil je graag zo veel mogelijk mensen die jouw website bekijken. Het risico is echter dat er veel “kijken, kijken, niet kopen” bezoekers tussen al die mensen zitten. Of mensen die op zoek waren naar iets specifieks, het niet vinden op jouw website en meteen weer wegklikken.

Daar zit je niet op te wachten. Sterker nog, Google meet bezoekduur en beschouwt websites met veel korte bezoeken als minder ter zake doend. Met als resultaat een lagere positie in de zoekresultaten. QuickOnline is hét SEO bureau dat je helpt bij het aantrekken van geïnteresseerde websitebezoekers, mensen die daadwerkelijk op zoek naar jouw producten of diensten zijn.

Voorbeeld

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het verschil tussen deze zoekwoorden. Website optimaliseren en website laten optimaliseren. Mensen die “website optimaliseren” intypen in de zoekbalk zijn naar iets heel anders op zoek, dan degene die het woordje “laten” er tussen typen. De eerste groep wil meer weten over hoe je een website het beste kunt optimaliseren en zal hoogstwaarschijnlijk zelf aan de slag willen. De tweede groep is juist meer geïnteresseerd in het laten doen door een extern bureau. Wanneer jij als ondernemer de dienst aanbiedt om websites te optimaliseren, dan zijn de mensen uit de eerste groep niet jouw doelgroep. Zij vinden niet de informatie waar zij naar op zoek zijn en klikken snel weg. Jij krijgt op jouw beurt niet de potentiële klanten die jouw dienst willen afnemen.

De winnende SEO strategie bepalen voor Google

Bij zoekmachineoptimalisatie is het belangrijk niet zomaar aan de slag te gaan, maar om te starten met een goede basis. QuickOnline begint daarom nooit zomaar met SEO werkzaamheden. Samen met jou bepalen we een gedegen SEO strategie van waaruit we gaan werken aan de resultaten die jij voor ogen hebt. Jouw doelen staan namelijk altijd centraal.

Wij maken een compleet zoekmachineplan voor jouw onderneming, waarbij we ons onder andere verdiepen in de technische aspecten, kansrijke zoekwoorden voor jouw producten en/of diensten en de bestaande concurrentie. Door de juiste strategie in te zetten voor jouw bedrijf zorgen wij ervoor dat jij met relevante zoekwoorden een hoge positie in Google krijgt. Niet alleen de naamsbekendheid van jouw onderneming zal groeien, het aantal leads en je omzet ook.

Word gevonden door SEO

De drie pijlers van SEO

Met SEO kun je de positie van jouw website in de zoekresultaten verbeteren. Bij SEO wordt gekeken naar verschillende factoren die er samen voor zorgen dat de website van jouw bedrijf zo hoog mogelijk in Google en andere zoekmachines komt te staan. Hoe krijg je dat voor elkaar? Door ervoor te zorgen dat de 3 pijlers waar SEO op gebaseerd zijn goed in balans zijn. Ze versterken elkaar en kunnen zeker ook niet zonder elkaar.

Content
Content is de belangrijkste pijler van de 3. Zonder content op je website zul je niet gevonden worden. Content is trouwens meer dan alleen tekst. Ook afbeeldingen, audio en video’s zijn een belangrijk onderdeel van content. Jouw website scoort goed wanneer je content de vraag van de bezoeker beantwoordt, relevant is en de informatie die je geeft waardevol is.

Techniek
Een website die technisch niet goed in orde is, zal minder goed scoren in de zoekmachines. Als jouw website bijvoorbeeld traag is, niet veilig of niet mobielvriendelijk, dan word je daarvoor afgestraft door een lagere positie. Jouw website scoort goed wanneer Google de techniek achter je website begrijpt en je site snel en gebruiksvriendelijk is.

Autoriteit
Bij autoriteit kijken zoekmachines naar de betrouwbaarheid van je website. Dit wordt gemeten door onder andere de leeftijd en populariteit van je website, de pagina’s en het aantal andere websites dat linkt naar jouw website. Jouw website scoort goed wanneer Google je website als betrouwbaar en invloedrijk beoordeelt.

Content is king!

Goede content is belangrijk. De ideale content is waardevol voor je bezoekers en begrijpelijk voor Google. Hoewel afbeelding, audio en video ook vormen van content zijn, ligt bij SEO de nadruk op tekst. Dit komt omdat zoekmachines tekst het makkelijkst kunnen lezen (beoordelen). Door content weten zoekmachines en bezoekers waar je website over gaat, wat jouw bedrijf te bieden heeft. Dat klinkt eenvoudiger dan het in de praktijk is. Sta daarom eens stil bij de mogelijkheid om een SEO bureau zoals QuickOnline de content te laten verzorgen.

Wij zorgen ervoor dat de content op je website overeenkomt met de verwachtingen van de bezoekers. Er is namelijk niets frustrerender voor een bezoeker dan op een website aan te komen en het ene te verwachten, maar iets heel anders te vinden. Door ervoor te zorgen dat de inhoud naadloos aansluit bij wat ze zochten, houd je ze niet alleen langer vast, maar vergroot je ook de kans dat ze contact met je opnemen, iets kopen of in de toekomst terugkeren. Bovendien meten Google en andere zoekmachines diverse variabelen zoals bezoekduur, klikken en aantal bezochte pagina’s. Met goede content zullen zoekmachines jouw website als waardevoller beschouwen dan de site van de concurrent.

Niet direct zichtbaar, wel belangrijk

Zoekmachines toetsen websites ook op technische aspecten zoals snelheid, leesbaarheid en hosting. Ze stellen daarbij het gebruiksgemak van de eindgebruiker (jouw websitebezoeker) centraal. Wanneer een website technisch in orde is, dan zal deze beter scoren en hoger komen in de zoekresultaten. Onze specialisten houden vanaf de ontwerpfase rekening met de achterliggende techniek. Als je een website door QuickOnline laat maken, dan kun je er zeker van zijn dat het met de techniek wel goed zit.

Weet jij hoe het momenteel gesteld is met jouw bedrijfswebsite? Wij kunnen het voor je checken met een quickscan.

SEO

Bovenaan in Google door een SEO bureau

Zoekmachine optimalisatie vergt veel tijd en kennis. Als je QuickOnline inschakelt, dan hoef je je daar niet druk over te maken. Wij denken graag met je mee en bepalen samen met jou de beste SEO strategie voor jouw onderneming. Op die manier ben jij er zeker van dat je website een hoge positie in Google krijgt voor relevante zoekwoorden. Zoekwoorden die door jouw doelgroep gebruikt worden om te zoeken naar jouw producten of diensten. Het enige dat we van je vragen is geduld. SEO is als een dieseltrein die langzaam op gang komt.

Wanneer je direct hoger in Google wil, dan kun je kiezen voor een combinatie van SEO en SEA (Google adverteren). Vanaf het moment dat je start met SEA wordt je website bovenaan de zoekresultaten getoond als betaalde advertentie. Waar SEO op de lange termijn effect heeft, kun je met SEA direct online resultaat halen. We denken graag met je mee over de beste opties voor jouw bedrijf. Daarbij geven we onze eerlijke mening. Denken wij dat iets niet goed zal werken voor je situatie of niet past bij je onderneming? Dan zeggen we dat. Samen met jou gaan we voor (online) resultaat!

Wil jij ook beter gevonden worden door SEO?