Heb je het ook gelezen? De artikelen in de krant waarin staat dat de topdrukte bij aannemers en klusbedrijven nu echt voorbij is. Ook hypotheekverstrekkers, makelaars en andere vastgoeddienstverleners worden genoemd in de artikelen. Misschien heb je het gelezen, maar eigenlijk heb je zulke krantenartikelen niet nodig. Je merkt het zelf al een tijdje. Klanten komen niet meer vanzelf bij je aankloppen of je alsjeblieft voor hen aan de slag wilt gaan.

Nu investeren in online zichtbaarheid of stil blijven staan?

Misschien gaan de zaken nu nog uitstekend en gaat het je bedrijf voor de wind. Dat is fijn. Geniet van het moment! Maar blijf je nu stilstaan als ondernemer, omdat het goed gaat of kies je er voor om te investeren in online zichtbaarheid?

Bij QuickOnline kiezen we ervoor om altijd te blijven bewegen. Wij blijven continu investeren in de toekomst. Dat doen we zelf op verschillende manieren. Zo is onze website recent helemaal vernieuwd, zijn we een nieuw partnerschap aangegaan (met Klantenvertellen.nl), hebben we ons dienstenpakket uitgebreid en investeren we letterlijk in de toekomst door het aannemen van nieuwe specialisten.

Online zichtbaarheid

Keuzes van nu bepalen de toekomst van je bedrijf

Of je voor jouw bedrijf kiest voor investeren of stil blijven staan, die keuze is geheel aan jou. Bij QuickOnline geloven we dat het juist nu de perfecte tijd is om te investeren in online zichtbaarheid. Ook wanneer alles momenteel op rolletjes loopt of wanneer het helemaal dreigt te ontsporen. Investeren in online zichtbaarheid kan je bedrijf een flinke boost geven door bijvoorbeeld de concurrent een stapje voor te blijven. Investeren in een unieke website, een nog gebruiksvriendelijkere webshop of betere online marketing, het kan je zomaar een voordeel geven ten opzichte van anderen in dezelfde markt.

voorbeeld

Stel dat je een goed lopend bouwbedrijf hebt, dat je kunt kiezen uit een overvloed aan werk en dat je het personeel niet aangesleept krijgt? Dat klinkt goed. Voor nu tenminste. En natuurlijk investeer je wel (in nieuw gereedschap, een robuuste bestelbus en flitsende bedrijfskleding bijvoorbeeld), maar je ziet geen reden om te investeren in zaken zoals online zichtbaarheid. Maar wat als de stroom aan werk inderdaad opdroogt en je al dat personeel niet meer aan het werk gezet krijgt?

Beeld je eens in wat er zou gebeuren als je nu (naast investeringen in boormachines en steigermateriaal) investeert in online zichtbaarheid, marketing en een professionele website? Dat je maandelijks nieuwsbrieven gaat sturen over de voortgang van diverse projecten, nieuwe bouwmaterialen die je gebruikt hebt en een voorstelronde van je medewerkers. En dat je daarnaast actief wordt op social media en een website laat maken die meer is dan een statisch visitekaartje met wat fotootjes.

De concurrent zal zijn schouders ophalen of misschien zelfs wat lacherig doen over jouw online aanwezigheid en zichtbaarheid. Maar wanneer de hoeveelheid werk uiteindelijk afneemt, ben jij degene die het laatste lacht. PotentiĆ«le klanten weten jou sneller te vinden en kiezen eerder voor jouw bedrijf, want ze hebben je regelmatig voorbij zien komen (in de mailbox, op social media en je website). In marketingtermen noemen ze dat “top of mind”. Jouw bedrijf is het eerste geworden dat in ze opkomt wanneer ze denken aan een bouwbedrijf.

Je komt niet vooruit door stil te blijven staan

Hoe blijf je als ondernemer overeind wanneer de hoogtij dagen aan hun eind lijken te komen? Niemand heeft een glazen bol, maar je komt niet vooruit door stil te blijven staan. Dat is een gegeven. Hoe de situatie ook is of wordt, door niets te doen kom je sowieso geen stap verder. Nu is de tijd om echt te gaan ondernemen en te investeren in online zichtbaarheid. QuickOnline denkt graag met je mee.

We helpen je met het bereiken van je (online) doelen. Daarbij maakt het niet uit of je doel op dit moment is om te groeien of om je hoofd boven water te houden. Wij zetten in op een slimme combinatie van strategie, design en techniek.

  • check Vergroot je online zichtbaarheid

  • check Website hoger in Google door SEA en SEO

  • check Slimme webapplicaties

  • check Mail-marketing

  • check Social media ads

  • check Vacature marketing

voorbeeld

Mede door de krapte op de huizenmarkt kan voor jou als hypotheekverstrekker de koek niet op. Zaken lopen lekker en aan de stroom van klanten lijkt geen einde te komen. Toch merk je dat het allemaal niet meer zo druk is als eerder. Denk je dan bij jezelf: “het trekt vanzelf wel weer aan” of ga je actief aan de slag om je klantenbestand op peil te houden?

Wat als je besluit om te investeren in je website en aan de slag gaat met feedback van bestaande klanten waardoor je website een grote slag slaat aan gebruiksvriendelijkheid door bijvoorbeeld de integratie van een online afspraakmodule? Waarna je ook een applicatie laat maken die ervoor zorgt dat processen achter de schermen minder tijd kosten. Het werk kan daardoor sneller, zodat er minder personeel nodig is voor het verwerken van hetzelfde aantal hypotheekaanvragen.

Daarnaast laat je de website helemaal optimaliseren voor zoekmachines (de content is aangepakt, de techniek geoptimaliseerd en ook aan linkbuilding is gedacht). Je volgt het advies op, dat zoekmachine optimalisatie een continu proces is en laat regelmatig nieuwe teksten schrijven en checks uitvoeren om te zien hoe goed jouw website scoort. Verder bouw je je mail-adressenbestand uit en stuur je wekelijks een mail die precies aansluit bij de aangegeven voorkeur.

Wat zou die investering betekenen als de huizenprijzen verder onderuit gaan of personeelskosten de pan uitrijzen? Juist! Het geeft je een voordeel ten opzichte van al die concurrenten die er niet aan gedacht hebben om op tijd te investeren in online zichtbaarheid.

Jij wilt online groeien? Laat ons je helpen!