Laat je zien

Een bedrijfsfilm laten maken? Het is dé manier om je te onderscheiden van de concurrent. Met een bedrijfsfilm vertel je het verhaal van je onderneming, laat je de voordelen van dat ene product zien en prijs je jouw dienst goed aan.

De cijfers zijn overweldigend en dan hebben we het niet over het feit dat één video meer zegt dan 1.000 woorden. Volgens onderzoek gebruikt 86% van alle bedrijven video als marketinginstrument. Daarnaast kijken we met z’n allen gemiddeld zo’n 19 uur per week online video’s. Met zulke getallen kun je er maar beter voor zorgen dat je bedrijfsvideo’s van uitmuntende kwaliteit zijn, zodat je bedrijf en producten echt opvallen.

Geef je bedrijf een gezicht

Een video is voor meerdere doelen te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor het laten maken van een bedrijfsfilm. Dit is een korte video van ongeveer 1 minuut waarin je jouw bedrijf laat zien en over alle USP’s (unique selling points, unieke eigenschappen) van jouw bedrijf vertelt. Jij bepaalt wat je wil laten zien en wat je goed wil uitlichten. Een bedrijfsfilm is vaak een algemene film die je maar één keer maakt. Het is daarom belangrijk dat je goed nadenkt over de boodschap die je wil overbrengen.

Een diensten- of productvideo gaat dieper in op de producten of diensten die je met jouw bedrijf aanbiedt. Je licht met zo’n film een bepaalde productgroep en dienst uit door bijvoorbeeld voor- en nadelen aan te geven. Deze video’s zijn de perfecte manier om tot actie (zoals verkoop) aan te zetten en je kunt ze zelfs gebruiken als commercial of marketingvideo. Zo’n marketingvideo is vaak onderdeel van een videocampagne die potentiële klanten of leads naar jouw website kan leiden vanuit bijvoorbeeld social media. En heb je al eens gedacht aan het maken van een “werken bij” video om kandidaten te werven voor je openstaande vacatures? De mogelijkheden zijn groot, heel groot, als je kiest voor het laten maken van een bedrijfsvideo.

Haal je doelen met videomarketing

Met video’s kun je diverse doelen bereiken. Je kunt bedrijfsvideo’s gebruiken om je naamsbekendheid te verhogen, meer betrokkenheid te creëren, leads te verzamelen en ga zo maar door. Die veelzijdigheid is fijn, maar je kunt daardoor ook juist verdwalen in alle opties. Videomarketing helpt je om de juiste koers te bepalen, zodat de door jou van tevoren bepaalde doelen binnen handbereik komen.

Wanneer je niet alleen op de korte termijn, maar juist ook voor de lange termijn wil werken aan je online zichtbaarheid dan is videomarketing ideaal. QuickOnline kijkt samen met jou naar de door jouw gewenste resultaten en van daaruit bepalen we de videostrategie die jou gaat helpen om die resultaten te realiseren. Op die manier is duidelijk welke video’s je nodig hebt, waar en wanneer ze geplaatst zullen worden en voor welk doel ze ingezet worden.

bedrijfsfilm laten maken

Personeel werven met impact

Veel ondernemers worstelen met het vinden van geschikt personeel. Ook daar kan video bij helpen. Met een vacaturevideo geef je een kijkje in de keuken en kun je laten zien hoe leuk het is om bij jouw bedrijf te werken. Daarbij kun je kiezen voor een algemene “werken bij” video, die jouw bedrijf in zijn totaliteit uitlicht en misschien ook huidige personeelsleden aan het woord laat of laat zien terwijl zij aan het werk zijn. Deze algemene video kun je gebruiken voor je “werken bij” landingspagina en alle verschillende openstaande vacatures.

Daarnaast kun je kandidaten met een video over een specifieke vacature een beter beeld geven over de werkzaamheden die bij die functie horen. Een combinatie van een algemene “werken bij” video en een video voor een specifieke baan? Dan val je nog meer op tussen al het aanbod en zul je geschiktere kandidaten aantrekken. Sollicitanten hebben door de video’s een goed beeld van je bedrijf en de functie gekregen, zodat ze beter kunnen inschatten of het bij ze past. Door video in te passen in de vacaturemarketing blijf je de concurrent een stapje voor.

  • check Groot bereik

  • check Onderscheid je van de concurrent

  • check Schept vertrouwen

  • check Creëer de gun factor

  • check Brengt emotie over

  • check Veelzijdig

De voordelen van een bedrijfsfilm laten maken

Groot bereik
Mensen kijken graag naar online video’s. De gemiddeld 17 uur per week die momenteel wordt besteed aan het bekijken van online filmpjes zal in de toekomst alleen maar meer worden. Dat biedt volop kansen en mogelijkheden en het zou jammer zijn om daar niet op in te spelen. Verder zijn video’s makkelijk te delen via verschillende platformen, zodat je snel een groter publiek bereikt.

Hogere positie in zoekmachines
Videocontent op je website zorgt ervoor dat de bezoekduur langer wordt. Wanneer mensen langer blijven hangen op je site, dan zien zoekmachines dat als een hoge waardering van bezoekers met een hogere positie als gevolg.

Hoge gun factor
Met video kun je jouw bedrijf een gezicht geven. Jouw verhaal wordt verteld en met een professionele bedrijfsfilm onderscheid je je van de concurrent en zorg je ervoor dat de gun factor van je bedrijf nog hoger wordt.

Video verkoopt
89% van mensen geeft aan dat het bekijken van een bedrijfsvideo ze uiteindelijk heeft overtuigd om een product of dienst te kopen. Video geeft mensen net dat laatste duwtje om tot verkoop over te gaan. Bovendien is het voor websitebezoekers vaak sneller om een korte video te bekijken dan een tekst te lezen.

Onze succesverhalen

NEC Nijmegen fanshop webshop

Hoe kan een webshop meer verkoop genereren bij bestaande klanten?

N.E.C. Nijmegen

De online fanshop van eredivisieclub N.E.C. Nijmegen

Webshop horeca Le Toko

Hoe kun je als horeca ondernemer klanten online eten laten bestellen zonder tussenpartij?

Le Toko

De Indonesian take-away in de Hoeksche Waard

Je bent eruit... je wilt een bedrijfsfilm laten maken.