In deze tijd waarin bedrijven om aandacht schreeuwen en mensen een stortvloed aan informatie over zich heen krijgen, is eigenheid en authenticiteit belangrijk. Wanneer er keuzes gemaakt moeten worden, gaat het steeds meer om beleving en emotie. Hoe voelen mensen zich bij jouw product of dienst? Met bedrijfsfotografie kun je uitstekend inspelen op emotie, want professionele foto’s ondersteunen je verhaal.
Gebruik jij nog steeds stockfoto’s om het verhaal van je bedrijf en je product of dienst te vertellen? Wij vinden dat een gemiste kans, want algemene foto’s zeggen namelijk helemaal niets over je bedrijf en de mensen die er werken. Een vleugje persoonlijkheid doet al wonderen. Bedrijfsfotografie kan een persoonlijk en menselijk beeld schetsen. Mensen willen weten welke mensen er schuil gaan achter het bedrijf.
Foto’s zijn bovendien een perfect middel om te laten zien hoe trots je bent op je bedrijf en wat jullie doen of maken. De mensen achter de schermen mogen best eens in de schijnwerper gezet worden. En natuurlijk verdienen je producten of diensten ook een podium.
(Potentiële) klanten scrollen door je website en vormen binnen de kortste keren een mening. Ze beslissen zelfs binnen een seconde of ze de website (en jouw bedrijf) de moeite waard vinden. Wanneer jouw foto’s ze niet pakt, wanneer ze je beeldmateriaal saai of niet interessant genoeg vinden, dan klikken ze zonder pardon weg en gaan op zoek naar een website die wel aansprekende beelden heeft. Dat overkomt jou niet wanneer je kiest voor zakelijke fotografie.
Het team van QuickOnline bestaat uit experts die door middel van zakelijke fotografie, tekst en design een compleet en passend beeld maken zodat jouw boodschap in één oogopslag duidelijk is voor de juiste mensen. Sfeer is belangrijk voor de beeldvorming, maar tegelijkertijd ongrijpbaar en lastig vast te leggen. Hoe breng je sfeer over op foto’s? Onze bedrijfsfotograaf weet het als geen ander, zodat jouw zakelijke foto’s het daadwerkelijke verhaal van jouw bedrijf, product of dienst laten zien.
Afhankelijk van wat je wil vertellen, zul je verschillende foto’s nodig hebben. Op de website zul je weer andere foto’s gebruiken dan voor een mega-groot billboard langs de snelweg en voor een vacaturecampagne op social media zul je juist weer een ander soort beeld toepassen. Wanneer je weet welke boodschap je duidelijk wil maken op wat voor medium (website, folder, billboard, social media, etc.), dan weet je welke beelden je daarvoor nodig hebt. Voordat QuickOnline voor je aan de slag gaat, zullen we met je bespreken wat je wil bereiken met de foto’s en waar je ze voor gaat gebruiken.
Met bedrijfsfotografie zijn de mogelijkheden eindeloos. Nooit meer urenlang op zoek naar die perfecte stockfoto om er achter te komen dat die niet bestaat. Met zakelijke fotografie kun je eenvoudigweg vertellen wat je in je hoofd hebt en de fotograaf maakt de bijpassende beelden voor je.
Om met je bedrijf op een authentieke manier naar buiten te treden, kun je zakelijke foto’s uitstekend gebruiken. Een goede zakelijke fotograaf legt jouw onderneming zo vast, dat elk beeld de persoonlijkheid van jouw bedrijf laat zien. Je toont het ware gezicht van je onderneming. En professioneel beeldmateriaal bepaalt in belangrijke mate hoe hoog de waarde van de producten in je webshop of je diensten wordt ingeschat. Zien de foto’s er onprofessioneel uit? Dan schatten (potentiële) klanten de waarde veel lager in en dat kan ervoor zorgen dat ze uiteindelijk kiezen voor de concurrent.
Unieke en authentieke uitstraling
Geef een gezicht aan je onderneming
Wek vertrouwen
Onderscheidend
Mensen doen zaken met mensen
Om het beste resultaat te halen uit de fotoshoot is het belangrijk om de voorbereiding goed aan te pakken. Denk van tevoren goed na over wat voor beeldmateriaal je nodig hebt en voor welk doel je de foto’s laat maken. Zijn er foto’s nodig voor de website? Sta er dan eens bij stil wat voor beelden je daarbij wil gebruiken, bijvoorbeeld een brede lay-out voor de banner, vierkante foto’s voor de blogs en misschien ook nog wat portretfoto’s van het personeel.
Maak voor jezelf een overzicht van de mooie (fotogenieke) plaatsen in je bedrijf en zorg voor de fotoshoot dat die plaatsen waar je foto’s wil laten maken goed opgeruimd zijn. Informeer ook iedereen die op de foto’s moet komen te staan ruim van tevoren. Hoe meer je vooraf hebt voorbereid, hoe soepeler de fotosessie zal verlopen en hoe beter de foto’s aan zullen sluiten op jouw wensen. Professionele foto’s die weergeven waar jouw bedrijf voor staat, die een uniek beeld schetsen van je onderneming.